Szkolenia szybowcowe

Szkolenie szybowcowe za wyciągarką

Pierwszym i najważniejszym etapem w drodze do uzyskania licencji jest, tak zwana przez pilotów – „podstawówka”, czyli podstawowe szkolenie szybowcowe podczas, którego uczniowie piloci uczą się podstawowych zasad pilotażu szybowca. Kurs podstawowy obejmuje wszystko, co jest niezbędne do właściwego planowania kręgu nadlotniskowego, czyli: naukę startu, lotu po prostej, przez naukę lądowania, aż po przygotowanie do radzenia sobie sytuacjach niebezpiecznych. Szkolenie to kończy się 5 samodzielnymi lotami (bez instruktora na pokładzie).

Aby rozpocząć szkolenie szybowcowe musisz mieć ukończone 14 lat oraz umieć czytać i pisać :)

Aby rozpocząć szkolenie podstawowe najpierw musisz wykonać badania lotniczo - lekarskie II klasy (do licencji szybowcowej SPL). Badania takie można wykonać u licznych lekarzy orzeczników lotniczych, których aktualny wykaz zawsze znajduje się na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Najbliżej badania możesz wykonać w Rzeszowie i koszt badań jest uzależniony od lekarza - orzecznika, ale oscyluje w okolicach 300zł. Jeśli nie Rzeszów, to polecamy w Krakowie pana Płaszczaka - szybko i bezstresowo.

Po wykonaniu badań, musisz wypełnić wszystkie dokumenty, które są wymagane do rozpoczęcia szkolenia. Dokładną instrukcję i listę dokumentów możesz znaleźć tutaj

Szkolenie podstawowe w naszym ośrodku obejmuje również dłuższy lot na szybowcu dopuszczonym do akrobacji, podczas, którego uczeń pilot wraz ze swoim instruktorem wykonuje korkociągi. Po ukończeniu szkolenia podstawowego uczeń pilot:

- ma wykonanych minimum 51 lotów (w tym 5 lotów samodzielnych), o łącznym czasie około 4-5 godzin,

- dopuszczony jest do samodzielnego wykonywania lotów po kręgu nadlotniskowym na szybowcu, na którym odbywało się szkolenie,

-posiada uprawnienie do wykonywania startów za wyciągarką

DROGA DO UZYSKANIA LICENCJI SPL

CELNOŚĆ LĄDOWANIA

Po ukończeniu pierwszego etapu jakim jest szkolenie podstawowe, uczeń pilot rozpoczyna kolejne ćwiczenia jakim jest „Nauka lądowania w terenie przygodnym”, potocznie zwana "Celnością lądowania":

To ćwiczenie obejmuje naukę celnego lądowania: przyziemienia i zatrzymania szybowca w wyznaczonym przez instruktora miejscu. Celem takiego zadania jest przygotowanie do bezpiecznego lądowania szybowcem w terenie przygodnym – w polu. Kolejne loty poświęcone są nauce bezpiecznego wytracania wysokości przed lądowaniem, czyli esowaniu zarówno do lądowania pod wiatr, jak i z wiatrem. Ostatnie loty w tym zadaniu poświęcone są na „Wybór właściwego miejsca do lądowania w terenie przygodnym”. Są to jeden lub dwa dłuższe loty na termikę, podczas, których instruktor przekazuje swojemu uczniowi wiedzę niezbędną do wybrania właściwego pola do lądowania.

Po ukończeniu „Celności lądowania” uczeń pilot:

- ma wykonanych minimum 71 lotów

- jest przygotowany do ewentualnego lądowania w terenie przygodnym podczas lotu termicznego.

TERMIKA I PRZELOT DO LICENCJI

Równolegle do „Celności lądowania”, uczeń pilot rozpoczyna kolejne zadanie, jakim jest termika instruktorska. Podczas dłuższych lotów z instruktorem, uczeń pilot zdobywa wiedzę niezbędną do właściwego wykorzystywania prądów wznoszących. Loty wykonywane są na szybowcu dwusterowym. Łączny czas jaki przewidziany jest na to zadanie wynosi 8 godzin i musi zostać zrealizowany w minimum 6 lotach (3 z instruktorem i 3 samodzielnych). Po spełnieniu tego warunku, uczeń pilot rozpoczyna samodzielne loty na termikę nadlotniskową, od których już tylko krok do zdobycia licencji SPL.

Po wykonaniu wszystkich lotów przewidzianych przez program na termikę, uczeń pilot:

- może wykonywać samodzielne loty na termikę nadlotniskową

- po zdobyciu doświadczenia i uzgodnieniu z instruktorem, może wykonać przelot do licencji SPL, który jest jednocześnie ostatnim warunkiem wymaganym do wydania skierowania na egzamin praktyczny do uzyskania licencji SPL.

Jaki jest koszt takiego szkolenia?

Tylko u nas, niezależnie od wieku, za cały kurs podstawowy (teoria + praktyka) zapłacisz jedynie 3000zł - porównaj ceny, jesteśmy jednym z najtańszych Aeroklubów w Polsce!!

Masz jakieś pytania?? Zadzwoń: 793744784 lub napisz maila na aeroklub.jaroslaw [at] gmail.com (wstaw małpę zamiast [at]).

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i wyjaśnimy wszelkie wątpliwości. Pamiętaj, że przed szkoleniem zawsze możesz odbyć lot zapoznawczy, aby zobaczyć, czy szybownictwo, to sport dla Ciebie. Jeśli zdecydujesz się na szkolenie, to cena tego lotu zmniejszy koszt Twojego szkolenia!

Facebook Iconfacebook like buttonZgłoszenie SMS